طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب یکی از مهم ترین خدماتی است که برای حوزه چاپ و نشر انواع کتاب ضرورت دارد. جلد کتاب در نگاه اول، نظر مخاطب را جذب می کند. هر چقدر طراحی به صورت حرفه ای تر اجرا شده باشد، آن کتاب بهتر معرفی می شود و اگر مطالب مفید داشته باشد، قطعاً جزو پر فروش ترین کتاب ها خواهد بود. طراحی حرفه‌ای برای جلد یک کتاب در نرم افزارهای مختلف انجام می شود. به صورت کاملاً ابتدایی، طراحی ها را می توان با نرم افزار ورد در رایانه انجام داد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خود را ثبت نمایید تا به صورت رایگان قیمت گذاری شود و تصمیم گیری بفرمایید

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان می باشد    

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی(خط ویژه)                                                       47625500 - 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده                   09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی                         09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب                  09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی                     09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری                         09198284084

مسئول  قیمت گذاری ترجمه کتاب ساعت اداری                   09195920598

مسئول قیمت گذاری تایپ ساعت اداری                               09196924796

مسئول قیمت گذاری صفحه آرایی و طراحی جلد                   09198282102

مسئول ویراستاری و تصویرگری ساعات اداری                       09195046400

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها شیدایی                                 09199170040

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها آقای حمیدی                          09197733916

تماس، واتس اپ، تلگرام

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه تایپ       هزینه ترجمه     هزینه صفحه آرایی      هزینه ویراستاری      هزینه چاپ کتاب

هزینه طراحی جلد      هزینه تحلیل آماری     هزینه تهیه پاورپوینت     هزینه خلاصه نویسی


از طرفی دیگر، طراحی جلد کتاب با نرم افزارهای پیشرفته نظیر فتوشاپ، ایلوستریتوریا ایندیزاین هم امکان پذیر است. با توجه به مهارت هایی که طراحان جلد کتاب دارند و نرم افزارهایی که استفاده می کنند، انواع طرح ها و مدل ها را می توان برای جلد کتاب با موضوعات مختلف به مرحله اجرا در آورد. توجه به فاکتورهای موثر در طراحی جلد از نظر جلوه های بصری و تاثیرگذاری در مخاطبان بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این مطلب، نکات مهمی را برای طراحی جلد انواع کتاب شرح می دهیم و نگاهی بر نحوه قیمت‌گذاری این نوع طراحی ها خواهیم داشت.

طراحی جلد کتاب داستان کودک

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

یکی از مهمترین حوزه های طراحی جلد کتاب، طراحی برای کتاب‌های کودک و نوجوان است. در کنار طراحی جلد، مسئله تصویرسازی کتاب کودک هم مطرح می باشد. کتاب های کودک و نوجوان از گروه کتاب آموزشی، کتاب داستان یا کتاب رمان به نوعی نقش فرهنگ سازی و الگوبرداری را برای این گروه سنی ایفا می کنند. در چاپ کتاب کودک، توجه به زیبایی و جلوه های بصری بیشتر از هر چیز ضرورت دارد. کتاب داستان کودک با حس بینایی او در ارتباط است. کودک به تصاویر نگاه می کند و مفاهیم و آموزش ها در ذهن او نقش می گیرند.

 طراحی جلد کتاب داستان کودک به اندازه تصویرسازی صفحات داخلی آن اهمیت دارد. زیباترین و بهترین طرح ها باید برای روی جلد کتاب کودک انتخاب شود. معمولاً از مفاهیم روانشناسی کودک برای طراحی جلد این کتاب ها استفاده می شود. طراحان با استفاده از تصاویری که کودکان به آن علاقه‌مند هستند جلد کتاب داستان کودک را طراحی می‌کنند. رنگ ها و مفاهیم، کودک و نوجوان در کنار یکدیگر باید در هم آمیخته شود. کتاب داستان کودک و نوجوان باید به گونه‌ای باشد که امکان خواندن، ورق زدن یا حمل کردن آن برای این گروه سنی راحت تر انجام گیرد.

طراحی جلد کتاب در فتوشاپ

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

یکی از ساده ترین نرم افزارهای طراحی جلد کتاب، برنامه گرافیکی فتوشاپ است. کار کردن با فتوشاپ به مهارت و تجربه نیاز دارد. برای طراحی جلد انواع کتاب می توان از فتوشاپ استفاده کرد و حتی لایه های مختلفی را برای موضوعات مختلف ایجاد نمود. تاثیرگذاری طراحی جلد در فتوشاپ به این بستگی دارد که مهارت طراح گرافیکی چقدر باشد. زیباترین طرح های گرافیکی را می توان با فتوشاپ اجرا کرد. از جلدهای ساده و مفهومی گرفته تا جلد کتاب به صورت خلاقانه، با فتوشاپ قابل طراحی هستند.

 آموزش طراحی جلد انواع کتاب در فتوشاپ به فرصت و زمان بیشتری نیاز دارد و از حوصله این بحث خارج است اما همین قدر اشاره می کنیم که فتوشاپ یکی از بهترین ابزارها برای زیباتر کردن جلد یک کتاب است؛ به طوری که می‌تواند آمار فروش کتاب را افزایش دهد.

طراحی جلد کتاب با فتوشاپ در کنار طراحی جلد با نرم افزار ایندیزاین توصیه می شود. بسته به اینکه مهارت طراح در کدام یک از نرم افزارهای طراحی گرافیک رایانه ای بیشتر باشد، انتشارات می تواند از همان طریق اقدام کند.